Yalan Sevdalardan Muhabbetullaha


Rabia-i Adeviyye sahraya çıktığı bir zaman, yol üzerindeyken bir kimse ile karşılaşır. O kimse Rabia'ya tama ile bakmaya başlayınca,
Rabia:
"Ey kişi, niçin namahreme öyle bakarsın?"
"Ey kadın, senin muhabbetin canıma tesir etti ve aşık oldum. Onun için bakıyorum. Her baktığımda sende Hakk'ı görürüm."
"Ey kişi, benim bir kız kardeşim vardır ve arkamdan geliyor. O daha güzeldir."
O kimse de kardeşini göreyim diye arkasına doğru bakınca, Rabia o kimsenin yüzüne ansızın bir tokat indirerek:
"Be hey yalancı herif! Sana muhabbet davası ermek ne kadar uzak. Seni görünce arif zannettim. Yanıma geldin, aşık zannettim. Şimdi ise tecrübe ettim ve gördüm ki, ne aşık ne de arifsin. Aynı zamanda da muhabbet davasında yalancısın. Eğer muhabbet davasında sadık olsaydın, benden başkasına iltifat etmezdin,'' der..

Şimdilerde herkes yalancı sevdalara kapılmış gidiyor. İnternette herkes evliya ama bizleri girmiş olduğumuz sarhoşluktan uyandıracak halâ insanlar var diyorum. Allah sayılarını çoğaltsın onlara toplumda pek akıllı gözüyle bakmayıp itibarda etmezler ama onların varlığı büyük nimet..

Ey Hakka talip aşık olma iddiasında bulunan kişi! Kur'an'ın vahyolunduğu O Yüce Resulü sıradan bir insan yerine koymuyor ve hakkıyla tazimde bulunup sünnetini ittiba ediyor musun?

Zamane talipleri; Kendi şartlarını koyuyor ortaya, makam, para ve güç kisvesine sıkı bürünerek.. İbrahim bin Ethem gibi bir örneği unutuyor..

Belli bir cemaate bağlı kalmıyor. Her bahçede dolaşıyor ve meyvelerinden yiyor balından tadıyor. Bunda bir mahsur yok ama bülbül bile her güle methiye sunmuyor.

Aşk olmalı, duygu, özlem, hasret olmalı, bıraktığında aklın kalmalı, gönlün kalmalı sevda böyle bir şey..
İşine gelinceye kadar değildir sevda!

Muhabbetullah yürek ister ve aynı zamanda yiğitlik..

O'nun için candan da canandan da geçecek bir yiğitlik bu.. Her zaman aşk meydanında değil bazen cenk meydanına çıkmak gerek..

Cansiperane korumalı ümmeti kendi canından önce gelmeli..

Bu yiğitler ümmet için elini taşın altına koyacak kadar cesurdurlar..

Ümmetin iki cihan saadeti için çalışırlar ve bizlere çakmak olurlar içimizdeki ataşe kıvılcım olup ortaya çıkarırlar.

Bizde bir ateş varsa Allah mutlaka onu yakacak bir dostunu nasip eder. Umarım o dosta bende olabilir kıymetini biliriz.

Muhabbetullah nasip olması dileğiyle Allah'a emanet olunuz..

 15.01.2019

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski